onsdag 31 oktober 2012

My routines for a good face!

Hej!

Jag ska göra ett inlägg om mina rutiner för att mitt ansikte ska se bra ut men också för att det ska må bra!
Inläggs-idén fick jag från Emelie, klicka på hennes namn för att komma direkt till inlägget.

Morgon:

På morgonen börjar jag med att skölja ansiktet i ljummet vatten. Sen trycker jag ut en lagom klick av denna produkt:
Sorry för suddig bild!!

Clearasil 3 in 1 Exfoliating Cream Cleanser. 
Massera in krämen i ansiktet, undvik området kring ögonen. Det är fibrer i som går ner på ljupet och både bekämpar finnar och förhindrar att nya uppstår! Jag brukar inte skölja av det direkt utan jag brukar låta det verka några minuter innan jag sköljer bort det, men det väljer man själv.
 Den rekommenderar jag verkligen, den är jättebra! Den finns på bl.a på ICA, COOP m.m.

Sen en ännu bättre produkt mot finnar och oren-heter är denna:

Clearasil Daily Clear Cleansing Pads!
Ta upp en pad ur burken, skrubba hela ansiktet förutom partiet runt ögonen. Rengör riktigt på ljupet, man bör vara lite försiktig första gångerna eftersom de kan vara ganska vassa och de kan riva skarpt i huden. Men efter några gånger är det ingen fara.
Rekommenderar även dessa för deras kraft att bekämpa finnar och oren-heter under så kort tid! Jag hade ca 3 finnar i pannan och efter 3 paddar var dom borta! 
De finns att köpa på bl.a ICA, COOP m.m.

Som "Efterkräm" eller "Dagkräm" använder jag denna:

L´ORÉAL Paris Triple Active Day Light Moisturiser!
Jag älskar denna, jag har ganska torr hud men efter att jag använt denna så är min hud inte alls lika torr! Den finns bl.a att köpa på ICA, COOP m.m.

Kväll:

På kvällen använder jag i princip samma produkter, skillnaden är att innan jag börjar med dessa produkter tvättar jag bort sminket och då använder jag denna:

L´ORÉAL Paris Triple Active Fresh Cleansing Gel!
En gelé som du masserar in i fuktigt ansikte, jag själv tycker denna produkt är jättebra!
Finns bl.a att köpa på ICA, COOP m.m.

Detta använder jag, som sagt så gillar jag alla dessa produkter!







1 kommentar:

  1. Jag undrar bara om man ska skölja ansiktet efter att man har skrubbat det med Clearasil Daily Clear Cleansing Pads och använder man en pad en gång eller flera gånger? Skulle vara tacksam för svar! //Rebecka! <3

    SvaraRadera