söndag 4 november 2012

Spök-kväll med vänner!♥

Hej!

Jag tror att vissa av er vet varför jag inte uppdaterat så mycket, men för er som inte vet så har jag varit på Spök kväll vid ridskolan där jag bor! Det bjöds på bl.a. Spök-vandring, Spök-historier, lekar i ridhuset och andra kusligheter!
Här kommer kvällen/natten lite mer detaljerad:

Spök-kvällen började kl.6 och jag och mina vänner hade bestämt att vi skulle va där ca. halv 6 för att få en bra sovplats! Vi sover ju över där och roligast är det att ligga uppe i rummet bredvid hö-skullen, men där får det plats max. 15 st. ungefär och denna gång var vi ca. 22 och därför trängde folk ihop sig och vissa fick till och med sova i cafeterian och i omklädnings-rummet, så de var mycket folk! Vi fick platser där uppe vilket var kul, vi bäddade och chillade sen hade dom delat in oss i grupper, det var dom grupperna vi skulle gå Spök-vandring med, det var 6 grupper med 3-4 personer i varje. I min grupp var det jag, Ebba, Wilma och Liza. USK (ungdoms-sektionen) hade varit så snälla så vi fick faktiskt vara med våra vänner denna gång!
Iallafall så åkte vi bil till ett ställe vi kallar "Grus-gropen", där brukar vi vara och rida och jag har säkert berättat om att jag ridit där någon gång. Precis innan vi släpptes av berättade dom att innan dom byggt en fotbolls-plan där så hade det varit terräng-bana (Vilket vi redan visste) och då hade någon snubblat med hästen så att det hade brutit nacken och dött, och tjejen hade hamnat i koma och efter ca. 3 månader när hon vakna upp så tog hon livet att sig när hon fick veta att hästen som hon hade haft sen hon var 3 år hade dött, hemskt men som tur är är det ju inte på riktigt! Det var annat läskigt som hon också berätta om men nu vidare till vandringen! Vi gick genom den leriga grus-gropen och mötte på olika "Figurer" och människor som skulle skrämma oss, vi blev liksom inte rädda men vi skrek ändå av reaktionen x)
När vi kom tillbaks så blev det Spök historier innan pizzan kom, vi mumsa på pizza och gick sen ut i ridhuset för att dela upp i lag och ställa till med en massa sto-hej för att skrämma den andra gruppen som var motståndarna! Om ni inte förstår så ska jag försöka förklara bättre: Jo, som sagt så delar vi upp oss i 2 olika lag, medan det ena laget går ut ska det andra laget försöka att hitta på en "Story" som ska spelas upp, man ska sen släppa in det laget som stod på utsidan i det bäcksvarta ridhuset, där går de en vandring medan motståndarna skrämmer! Man gör helt enkelt som ett spökhus till varandra!
Sen blev det film, "2012" rekommenderas inte, iallafall inte början.. Det blev chips och godis och ännu fler spökhistorier innan vi skulle sova! Helt AMAZING kväll iallafall och enormt kul med massa FRIENDS!
_______________________________________________________________

Idag har jag bara slappat, red inte idag, pyssla bara lite med henne, mer update imorgon för nu blir det en dusch och sen Solsidan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar